AB Mälaröarnas VVS & Fastighetsservice

Bauhaus montageservice

I samarbete med Sverigest ledande byggvaruhus erbjuder vi montage av produkter köpta på Bauhaus.

Bauhaus säljer produkten och montagetjänsten -VI monterar! Du får upp till 10års garanti på utfört arbete när du beställer genom Bauhaus Montageservice!

Jobbprocess

4 enkla steg att följa

1
Handla på Bauhaus

När du köper din produkt på varuhuset köper du även till Montage och meddelar att du önskar AB Mälaröarnas VVS & Fastighetsservice som montage firma

2
Tidsbokning

När vi har fått din order kontaktar vi er för att hitta en tid för montage

3
Montering

Vår hantverkare kommer till er och monterar köpta produkter enligt order

4
Bauhaus fakturerar

Bauhaus montageservice fakturerar er enligt order

Vanliga frågor

Här nedan hittar du information om de vanligaste kundfrågorna. Har du andra frågor än de vi angett nedan så hör gärna av dig

Om vi har blivit tilldelade montaget kommer vi inom kort att kontakta er via telefon för bokning av montagetid, önskar ni att vi skall bli tilldelade er order säger ni till direkt i varuhuset vid beställning.

Vi erbjuder montagetider löpandes. Beroende på omfattning av uppdraget kan vi ibland erbjuda montagetid samma dag. Normalt erbjuder vi annars montagetid inom 12 dagar.

Ja, om produkten är inköpt på Bauhaus så kan vi lägga till detta på ordern så länge ni säger till om detta vid bokning av montagetid. Kostnad för detta läggs på ordern enligt gällande prislista.

Nej. Önskar ni hemleverans beställer ni det i butiken, önskar ni även inbärning måste ni meddela detta vid beställning i butiken.

Nej. Då leveranser är preliminära kan vi inte boka montagetid förrän du fysiskt har fått hem dina varor.

Kontakta oss omgående! Då vi bokar in uppdrag efter geografisk område och tidsåtgång är det viktigt att en avbokning eller ombokning sker i god tid. En avbokning senare än 1 arbetsdag innan bokad tid debiteras som bomkörning.

Vid montage av alla produkter som är vattenanslutna måste det finnas en fungerande vattenavstängning tillgänglig. Oftast finns det avstängningsventiler i anslutning till exempelvis köksblandaren, annars finns det oftast en huvudkran i fastigheten. Vart och hur man stänger av vatten är något som beställaren måste ta reda på, då vi inte har möjlighet att efterforska på plats. Bor du i lägenhet kan du kontakta styrelsen eller hyresvärden för information om avstängning. Bor du i eget hus har ni normalt en avstängning där vattnet kommer in i fastigheten. Om vattenavstängning inte finns tillgängligt eller är i fungerande skick debiteras bomkörning och ny tid behöver bokas in.

Nej, bortforsling på order är specifikt för den produkt det gäller exempelvis bortforsling WC, då ombesörjer vi för att transportera bort och återvinna 1st toalettstol. Observera att emballage från nya produkter inte ingår i bortforsling. Ni kan även lägga till bortforsling i efterhand på de produkter där det erbjuds, om du exempelvis glömt eller inte blivit erbjuden bortforsling vid beställning.  

Ja med förbehåll. Vi har avsatt tid för det som är beställt enligt order och har inte alltid möjlighet att utföra andra arbeten. Undantaget är mindre arbeten i samband med montage; exempelvis flytt av handdukskrokar eller liknande vid montage av kommod. Det är hantverkaren på plats som avgör om det finns tid för extra arbeten och kostnader för detta.

Nej. När vi kommer skall produkter vara inburna och förvaras i anslutning till det utrymme som monteringen skall utföras, vissa undantag kan ske efter överenskommelse vid beställning, inbärning av produkter debiteras då enligt gällande prislista. OBS! Produkter får aldrig förvaras utomhus inför montage; Regn, snö samt minusgrader kan förstöra era produkter -Vi monterar inte produkter som förvarats felaktigt!

Bomkörning debiteras för att täcka en del av våra kostnader när arbeten inte kan utföras och det inte beror på hantverkaren, DVS när orsaken är relaterad till beställaren. Exempel på när bomkörning debiteras:

  • Varor för montage finns inte på plats vid montagetillfället
  • Varor finns på plats men förvaras utomhus vintertid
  • Avbokning eller ombokning senare än 1 arbetsdag innan montage
  • Vattenavstängning finns inte tillgängligt eller defekt vid montagetillfället
  • Hantverkaren är på plats men ingen svarar eller öppnar dörren


Bomkörningens avgift varierar beroende på omfattning av arbete men består av startavgift samt förlorad arbetstid.

Då behöver ni vända er till Bauhaus kundservice, vi utför enbart arbetet.

Ja, kontakta oss och beskriv vad du önskar få hjälp med så återkommer vi med förslag.

Information till våra Bauhaus kunder

Då vi primärt bokar in arbeten via telefon kan bokningstelefonen tillfälligt vara högt belastad, vi ber er därför att i första hand använda kontaktformuläret så återkommer vi så snart som möjligt !

Nå oss genom
Telefontider

Hör gärna av dig